אוכל בריא בחופשה בחו"ל

אני נשאל פעמים רבות כיצד אפשר / מומלץ להסתדר עם הדרך התזונתית הבריאה גם בחופשה ו/או בחו"ל.

מובאות כאן עיקרי ההמלצות. אשמח לקבל פידבק והצעות נוספות.

1.       זכרו כי אם אתם בחופשה, הכי חשוב זה ליהנות!

2.       מרבית האנשים עמם עבדתי מכירים את "עיקרון ה 5%-95%": ההמלצה היא ש 95% מה"דלק" שאתם מכניסים לגוף יהיה איכותי מאוד, וכ 5% אפשר שיהיה פחות איכותי. חופשה זה זמן טוב לתרגל "גמישות" – כל עוד כמובן זה לא יוביל למשבר.

3.       למטוס: הזמינו מראש תפריט צמחוני מהמזרח: Indian vegetarian"". מניסיוני, ומניסיונם של לא מעט אנשים – זה התפריט היותר בריא ואכיל בטיסות.

4.       האוכל: דגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות, דגים בריאים. אגוזים בתלות בבעיות משקל. מוצרים עם מלח – בתלות במצב לחץ הדם. בחלק מהמקומות בעולם אפשר למצוא מזונות טבעיים מהחי כמו בשר ציד ומוצרי חלב מחיות החיות ואוכלות בטבע.

5.       מסעדות שבהן פעמים רבות אפשר למצוא אוכל שיותר מתאים: יפניות, הודיות, מסעדות בריאות (קונספט חדש ומתפתח בעולם המערבי). באופן מפתיע אולי – גם במסעדות איטלקיות אפשר למצוא מנות מאוד בריאות כמו פסטה איכותית עשויה "אל-דנטה" יחד עם דג/זוקיני/קישואים, מרק מינסטרונה ועוד. ישנן מסעדות בהן ניתן לאכול בשר ציד.

6.       בתי מלון: מאוד-מאוד כדאי לצאת ממה שרובנו רגילים, ולבקש מראש שיתחשבו/יעזרו לנו.

מומלץ בחום ליצור קשר עם השף של המלון (אפשר אפילו מראש במייל), ולבקש את עזרתו.

זכרו כי כמעט כל השפים של בתי מלון מתוסכלים ברמה זו או אחרת – הם הרי למדו את המקצוע על מנת לפתוח מסעדת שף, ולא לעבוד בבית מלון… ועל כן רובם ישמחו לצאת מהשגרה ולהיענות לבקשה של לקוח (ואולי אפילו לקצור מחמאות מבעל המלון).

אתם יכולים להסביר כי אתם מתמודדים עם בעיה רפואית מסוימת, המגבילה מאוד את האוכל ש"מותר" לך לאכול. תשאלו האם הוא יכול לעזור לכם.

טרם שמעתי על אדם שנתקל בסירוב לבקשה כזו.

ובמידה וגם לכם התשובה תהיה חיובית בקשו אורז מלא ותבשילי ירקות/דגנים מלאים/קטניות ללא תוספת אבקות מרק, שמן רגיל (רק שמן זית) ומעט מאוד מלח. ללא טיגון, ללא שריפת אוכל.

7.       אפשר להביא מהבית: פריכיות אורז (דקות יותר פרקטי). לחם פומפרניקל. פירות יבשים איכותיים. דייסת שיבולת שועל אינסטנט+רגילה. מרק מיסו אינסטנט (לא מעט מלח). דייסת אורז. גרנולה. פולי סויה מוכנים לאכילה. ערמונים מוכנים לאכילה.  לדר (משמש מיובש). גריסים קלויים.

"למצטיינים":

א. אפשר לרכוש סיר להכנת אורז קטן. כזה שמספיק להכנה של שתי מנות, ואפשר לקחת אותו איתנו בתיק/מזוודה.

ב. בהרבה מקומות במערב, אין כמעט ירקות במסעדות / בארוחות ערב. לעומת זאת במרבית המקומות ניתן לקנות אוסף ירקות מוכנים לאכילה במרכולים הרגילים. מומלץ תמיד להסתובב עם שקית כזו, ולאכול בין הארוחות, או ממש לקראת הארוחה (סלט כמנה ראשונה נהדרת).

אני מזמין כל אחד להעיר, להאיר ולהוסיף מהידע והניסיון שלו להמלצות הללו.

חופשה נעימה!

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז